Som sagt, en urquattro 20V -90 har varit en dröm under väldigt många år och att till slut vara ägare till en sådan känns ”lite” overkligt. Den är inte på något sätt i perfekt skick, men jag har en hel del mål med bilen och på sikt är jag övertygad om att den kommer att vara riktigt fin!

Den togs i trafik 1990-03-01 i de norra delarna av Sverige, tyvärr blev stulen 1993 och återfanns i Stockholm där den hade slutat resan i ett räcke… Ägaren löstes då ut och det var då den inhandlades av ägaren som jag köpte den av. Han skrev dock över bilen på sitt företag 1994 så den hade tre ägare på pappret, men det är egentligen bara två tidigare ägare på den tills jag köpte den 2009-07-18.

Det finns en del att göra innan det är i mitt drömskick, men hur stor sannolikhet är det att hitta en urquattro 20V med 11500 mil på mätaren och så få ägare? Den har ju helskinn och klimatanläggning, så den lär ha kostat en hel del 1990. Inredningen är riktigt fin, men dessvärre kyler inte AC:n, men den ska jag nog få liv i. Har redan lite misstankar om vad det kan vara.

Planer då? Jag föredrar ju cleana och relativt originalmässiga fordon, så det blir inga stora utsvävningar. Ska serva den ordentligt, byta ut lite smådetaljer och så blir det montering av 17″ Azev A-fälgar istället. På sikt har jag dock lite större planer, men det kommer vi till så småningom.

Följ min lilla dagbok för lite löpande info, hoppas att jag är duktig och uppdaterar den ofta!

Så här såg den ut vid inköpet, men det har hänt lite sedan dess…

På väg hem, den hade bara gått ca 11500mil

Här är bilder som min brorsa tog på GT-träffen i Ljunsbro den 10 juli 2010