Dessa data är hämtade ur en svensk broschyr om Audi quattro 20V.

Motor
5 cyl radmotor, turboladdad med laddluftkylning och dubbla överliggande kamaxlar. Kamaxeldrivning via kuggrem och kedja. Ventillyftare med hydraulisk ventilspelsutjämning.
Oljekylare och dynamisk oljetryckskontroll. Sluten vätskekylning med tvärcirkulation i cylinderhuvud och vätskekyld turbo med eftercirkulation.
Elektroniks motorstyrning med automatisk inställning av bränsle och tomgång. Knackningsreglering och laddtrycksreglering.
Dubbla katalysatorer.
Cylindervolym – 2226cc
Borrning/slaglängd – 81.0*86.4mm
Kompression – 9.3:1
Max effekt – 220hk vid 5900rpm
Max vridmoment – 309Nm vid 1950rpm
Motorstyring – Motronic 2.3
Bränsle – 95 blyfri

Kraftöverföring
Permanent fyrhjulsdrift med självspärrande Torsen mellandiffrential och manuellt spärrbar bakaxeldifferential
5-växlad växellåda med hydraulisk kopplingsmanövrering
Utväxling
1=3.600
2=2.125
3=1.360
4=0.967
5=0.778
back=3.500
Slutväxel=3.889
Hastighet vid 1000rpm på växel 5=35.7km/h

Chassi
Individuellt fjädrande hjul med fjäderben och tvärliggande triangellänkar med krängningshämmare fram och bak

Styrning
Kuggstrång med servo, säkerhetsrattstång

Bromsar
Tvåkretssystem med axelvis indelning och ABS
Hydraulisk bromskraftsförstärkare, bromskraftsreducering bak, invändigt kylda bromsskivor fram och skivbromsar bak.

Elsystem
Batteri – 12V/300A/63Ah
Generator – 90A

Mått
Längd – 4404mm
Bredd – 1723mm
Höjd – 1344mm
Axelavstånd – 2524mm
Spårvidd fram – 1461mm
Spårvidd bak – 1494mm
Vänddiameter – ca 13.1m
Bagageutrymme – 330liter
Bränsletank – 90liter
Fälgar – 8J*15
Däck – 215/50R15V

Vikter
Tjänstevikt – preliminärt 1450kg (min är på 1510kg)
Totalvikt – 1840kg
Max axellast fram – 1000kg
Max axellast bak – 990kg
Max dragvikt – 1500kg
Max taklast – 75kg

Prestanda
Max hastighet – ca 230km/h
Acceleration 0-100km/h – ca 6.3sek

Bränsleförbrukning
Blandad körning – 1.08l/mil
Stadskörning – 1.32l/mil
Landsväg – 0.79l/mil